SEGÍTSÉG AZ APPLIKÁCIÓ HASZNÁLATÁHOZ
TÖLSD LE AZ APPLIKÁCIÓT
LEGGYAKORIBB PROBLÉMÁK
Fontos
Napi max 20.000 lépés/fő
kerül a kiválasztott iskolához!
A lépéseidet az app-ba való belépés utáni másnap fogod látni az osztályban, mert éjszaka szinkronizál az applikáció.
Lépésszámok
Az applikáció nem számol, hanem szinkronizál, valamint kézzel is hozzá lehet adni lépésszámot, illetve mozgásformákat. A telefonokon időnként elévülnek az engedélyek, a KIJELENTKEZÉS és újra bejelentkezés segít.
Regisztráció/aktiválás:
Előfordul, hogy az aktiváló levél a Promóciók mappába vagy a SPAM-be érkezik. 16 év alattiaknál a szülő IS kap aktiváló levelet.
Családi fiókokat – a hozzáadott profil lehetősége mellett – NEM tudunk elfogadni.
Mikor frissít?
A belépéskor meglévő lépések MÁSNAPRA jelennek meg az osztályokban és csapatokban.
24 óránként egyszer frissíti a rendszer az adatokat. Kérjük, hogy várjon a belépés után másnapig.
RÉSZLETES SEGÍTSÉG
A segítség oldalunkon megtalálható kérdések esetében nincs kapacitásunk ugyanezekre a kérdésekre e-mailen is válaszolni.
🔽 1.1 - Alkalmazás letöltése
📱 Android
Töltsd le a MillióLépés alkalmazást a Google Play Áruházból INNEN, majd telepítsd.
⚠️ Az alkalmazás a lépések szinkronizálásához a Health Connect rendszert használja (valamint a korábbi Google Fittet).
A Health Connect/Google Fit és a Millió Lépés regisztrációnál UGYANAZT az email címet használd!
🍏 iOS
Töltsd le az alkalmazást az App Store-ból INNEN, majd telepítsd.
🔽 1.2 – Frissítés
Frissítsd az alkalmazást, ha korábban már telepítetted.
Aktuális verzió: 2.7.6 (2025.03.23.), ezt ellenőrizheted a profilképedre kattintva, a lenyíló menü legalján.
Ha régebbi verziód van, frissíts az Áruházból!
🔽 1.3 – Kihívások megjelenítése
Nem látod a kék/zöld felső sávot? Kattints a KIHÍVÁSOK csempére.
Nem látod a KIHÍVÁSOK csempét sem? Valószínűleg nem frissült az alkalmazás. Frissítsd az Áruházból!
🔽 1.4 – Regisztráció
✅ Fontos tudnivalók:
A Health Connecttel való szinkronizáláshoz a Millió Lépés alkalmazásban használt email címed ugyanaz legyen, mint a telefonodhoz tartozó Google-fiók email címe.
Családi fiókot nem fogadunk el, mindenki saját profillal regisztrál.
Valós adatokat adj meg, mert:
Ezek alapján történik a korcsoportos toplisták összeállítása.
A nyereményjátékokban való részvétel is ezekhez kötött.
Hamis adat = kizárás a sorsolásból.
📩 Aktiválás:
Regisztráció után emailt kapsz, benne egy aktiváló linkkel.
Ellenőrizd a SPAM vagy Promóciók mappát is!
A fiókod csak akkor lesz aktív, ha rákattintasz az emailben szereplő linkre.
🔽 1.5 – 16 év alatti felhasználók
A regisztrációkor megadott szülői/gondviselő emailre is aktiváló email érkezik.
A gyermek és a szülő is kattintson a saját emailjében kapott linkre a teljes aktiváláshoz.
🔽 1.6 – Telefonnal nem rendelkezők
Lehetőség van hozzáadott felhasználóként regisztrálni egy meglévő fiókhoz.
Ebben az esetben:
Szinkronizálást ki kell kapcsolni.
Az adatokat kézzel kell rögzíteni (aznapra vagy előző napra).
Egy profilhoz több alfelhasználó is tartozhat.
A regisztrációhoz kattints a REGISZTRÁCIÓ gombra, és végig kell csinálni a folyamatot – akkor is, ha csak hozzáadott felhasználóról van szó.
⚠️ Fontos!
Ha egy alfelhasználó másik készüléken lép be, az előző eszközről automatikusan törlődik.
🔽 1.7. Belépés és jelszó
🔐 Elfelejtett jelszó:
Kattints a BELÉPÉS alatti „Elfelejtett jelszó” gombra – EGYSZER.
Kapsz egy emailt új jelszó beállításához.
Ha nem érkezik meg, ellenőrizd a SPAM vagy Promóciók mappát!
Ha akkor sem jön, várj pár percet, és csak utána próbáld újra – újra is csak egyszer nyomd meg!
🔽 1.8 – Engedélyek
Belépés után engedd meg, hogy az alkalmazás hozzáférjen a Health Connect (vagy Google Fit) adatokhoz.
Ha ezt nem engedélyezed, nem történik szinkronizálás, tehát nem kerülnek be a lépéseid.
🔽 1.2 - Frissítés
Frissítsd az alkalmazást, ha korábban már telepítetted.
Aktuális verzió: 2.7.6 (2025.03.23.)
Ellenőrizheted a profilképedre kattintva, a lenyíló menü legalján.
Ha régebbi verziód van, frissíts az Áruházból!
🔽 1.3 - Kihívások megjelenítése
- Nem látod a kék/zöld felső sávot? Kattints a KIHÍVÁSOK csempére.
Nem látod a KIHÍVÁSOK csempét sem? Valószínűleg nem frissült az alkalmazás. Frissítsd az Áruházból!
🔽 1.4 - Regisztráció
✅ Fontos tudnivalók:
A Health Connecttel való szinkronizáláshoz a Millió Lépés alkalmazásban használt email címed ugyanaz legyen, mint a telefonodhoz tartozó Google-fiók email címe.
Családi fiókot nem fogadunk el, ez egy egyéni játék.
Valós adatokat adj meg, mert:
Ezek alapján történik a korcsoportos toplisták összeállítása.
A nyereményjátékokban való részvétel is ezekhez kötött.
Hamis adat = kizárás a sorsolásból.
📩 Aktiválás:
Regisztráció után emailt kapsz, benne egy aktiváló linkkel.
Ellenőrizd a SPAM vagy Promóciók mappát is!
A fiókod csak akkor lesz aktív, ha rákattintasz az emailben szereplő linkre.
🔽 1.6 - Telefonnal nem rendelkezők
Lehetőség van hozzáadott felhasználóként regisztrálni egy meglévő fiókhoz.
Ebben az esetben:
- A szinkronizálást ki kell kapcsolni.
- Az adatokat kézzel kell rögzíteni (aznapra vagy előző napra).
Egy profilhoz több (maximum 5) alfelhasználó is tartozhat.
A regisztrációhoz kattints a REGISZTRÁCIÓ gombra, és végig kell csinálni a folyamatot – akkor is, ha csak hozzáadott felhasználóról van szó.
⚠️ Fontos!
Ha egy alfelhasználó másik készüléken lép be, az előző eszközről automatikusan törlődik.
🔽 1.8 - Engedélyek
Belépés után engedd meg, hogy az alkalmazás hozzáférjen a Health Connect (vagy Google Fit) adatokhoz.
Ha ezt nem engedélyezed, nem történik szinkronizálás, tehát nem kerülnek be a lépéseid.
🔽2.1 - Google Fitnesz
🔐 A Google Fitnesz engedélyeinek kezeléséhez részletes segítség ITT található.
🚀 A Google Fitnesz és más alkalmazások társításához részletes segítség ITT található.
❌ Ha hibásan ismeri fel a tevékenységeket hasznos információk ITT találhatók.
🔽2.2 - Health Connect
1. Telepítés
Nyisd meg a Google Play Áruházat.
Keress rá: Health Connect.
Töltsd le és telepítsd az alkalmazást.
2. Indítás és engedélyek
Nyisd meg az appot, kövesd a képernyős utasításokat.
Add meg a kért engedélyeket (pl. aktivitási adatok).
3. Összekötés más alkalmazásokkal
Az alkalmazás főoldalán kattints az Alkalmazásengedélyek menüpontra.
Válassz a kompatibilis alkalmazások közül (pl. Fitbit, Samsung Health).
Engedélyezd az adatmegosztást és válaszd ki, hogy milyen adatokhoz engedsz hozzáférést (lépések, pulzus, alvás stb.).
📅 Adatvédelem
A Health Connect az adatokat helyben, biztonságosan tárolja.
Te döntesz arról, mely appokkal és milyen adatokat osztasz meg.
Az engedélyek bármikor visszavonhatók, az adatok törölhetők.
📊 Adatok ellenőrzése
Az „Adatok” menüben megnézheted az összes gyűjtött információt.
Megtekintheted, mely app mely adatot osztotta meg, és törölheted őket.
🔽2.3 - Huawei
A Google és a Huawei remek viszonya miatt a Huawei készülékek nem támogatják a Google Fit és a Health Connect rendszert, ezért a Millió Lépés app nem tud közvetlenül és szinkronizálni.
A megoldás: kézi lépésszám-bevitel a Millió Lépés alkalmazásban.
🔽 3.1 - Mit jelent a szinkronizálás?
Indítsd el a MillióLépés appot és nyomd meg jobb oldalon felül a szinkronizáló gombot.
Ha minden rendben van, automatikusan szinkronizál a Health Connect / Google Fit adatai alapján.
Ha nem, akkor:
Indítsd el a Google Fittet/Health Connect-et
Majd indítsd el a MillióLépést is
Hagyd nyitva mindkettőt néhány percig
A legtöbb esetben ez megoldja a szinkronizálási gondokat.
🔽 3.2 - Szinkronizálási probléma
Jelentkezz ki a MillióLépésből
Indítsd újra a telefonod
Lépj be ismét az alkalmazásba
📅 Maximum szinkronizálható időintervallum: 2 hét
Elveszett lépéseket nem áll módunkban jóváírni.
Az android frissítések időnként lekapcsolják a korábban megadott engedélyeket.
A beállítások – alkalmazások résznél mind a Fitnesztől, mind a Health Connect-től, mind a Millió Lépéstől el kell venni az összes engedélyt. Es utána visszaadni.
Ha ez nem használt:
- Győződj meg róla, hogy az összes alkalmazás naprakész. Nyisd meg a Google Play Áruházat, és ellenőrizd, hogy van-e elérhető frissítés a Millió Lépés, Google Fit és Health Connect alkalmazásokhoz.
- Ellenőrizd a rendszerfrissítéseket. Győződj meg róla, hogy a telefonod legújabb rendszerfrissítése is telepítve van.
Gyorsítótár és adatok törlése
Millió Lépés alkalmazás:
- Nyisd meg a Beállításokat.
- Menj az Alkalmazásokhoz, válaszd ki a Millió Lépés alkalmazást.
- Válaszd a Tárhely menüpontot.
- Töröld a gyorsítótárat és az adatokat.
Google Fit alkalmazás:
- Nyisd meg a Beállításokat.
- Menj az Alkalmazásokhoz, válaszd ki a Google Fit alkalmazást.
- Válaszd a Tárhely menüpontot.
- Töröld a gyorsítótárat és az adatokat.
Health Connect alkalmazás:
- Nyisd meg a Beállításokat.
- Menj az Alkalmazásokhoz, válaszd ki a Health Connect alkalmazást.
- Válaszd a Tárhely menüpontot.
- Töröld a gyorsítótárat és az adatokat.
Újra hitelesítés
- Jelentkezz ki és vissza az alkalmazásokból. Próbálj meg kijelentkezni a Google Fit, Health Connect és Millió Lépés alkalmazásokból, majd jelentkezz be újra.
🔽 3.3 - Nem számolja a lépéseket
A MillióLépés nem számol lépéseket, hanem késleltetve szinkronizál.
Az adatok forrása android telefonokon: Google Fit / Health Connect.
Az app alapértelmezett lépéshossza – amivel számol: 70 cm.
🔽 3.4 - HOL vannak a lépéseim???
Amikor elindítod az alkalmazást, az addig megtett lépéseid elindulnak a felhőbe. Másnapra ezek a lépések megérkeznek az osztályodhoz (és a csapatokhoz). Saját magadnál azonnal látod, de az osztályba és a csapatba az alkalmazás használatáIG (tehát ha reggel 9-kor használod, akkor a reggel 9-ig) megtett lépések kerülnek a felhőbe és jelennek meg másnap az osztályban.

🔽 3.5 - Okosóra
Ha okosórát használsz, kapcsold ki a telefon lépésszámlálóját, hogy ne az kerüljön beszinkronizálásra.
A Millió Lépés és a Google Fit/Health Connect regisztrációjához ugyanazt az email címet használd!
Sokféle óra van: kereséshez írd be pl.:
Health Connect + Polar
,Google Fit + Garmin
, stb.Hasznos app lehet: Health Sync vagy FitnessSyncer
⚠️ Ha szinkronizál az órád, NE írd be kézzel is a lépéseket!
🔽 3.6 - Iphone
🍏 Nem kell külön app: az Apple Health-ből automatikusan átveszi a MillióLépés. Ha nem működik, este kézzel érdemes beírni a lépésszámot.
🔽 3.7 - Huawei
A Google és a Huawei remek viszonya miatt a Huawei készülékek nem támogatják a Google Fit és a Health Connect rendszert, ezért a Millió Lépés app nem tud közvetlenül és szinkronizálni.
A megoldás: kézi lépésszám-bevitel a Millió Lépés alkalmazásban.
4. ÚJDONSÁGOK az applikációban 🧩
Újdonságaink itt találhatóak
Az iskolai rangsorban zölddel az látható, hogy mennyit javult az iskola helyezése az előző kihíváshoz képest, pirossal a helyezés romlását jelöltük.
A sikereim gombra kattintva tudod megnézni, hogy mennyit fejlődtél, hogyan teljesítettél a korábbi kihívásokban.
A napi célra kattintva beállíthatod a saját napi célodat, amelynek eléréséért jelvényeket kaphatsz.
A zöld kihívást is a sikereim gomb alatt tudod visszakapcsolni, ha véletlenül – vagy szándékosan – kikapcsoltad.
🔽 5.1 - Hogyan gyűjthetsz zöld pontokat?
Minden hétköznap megkérdezzük egy felugró ablakban, hogyan mentél aznap iskolába, munkába vagy bárhova.
🚶♂️ Gyalog, kerékpárral, rollerrel:
2 zöld pont
🚋 Tömegközlekedéssel:
1 zöld pont
🚗 Autóval:
0 pont, de ha 1000 lépéssel előbb kiszállsz, akkor 1 pont
❌ Egyéni megoldásokra nincs lehetőség.
Pl. reggel autó, este gyalog = egyik nap autót, másik nap gyalogot írj be. Ez teljesen korrekt megoldás.
A napi közlekedés visszamenőleges módosítására nincs lehetőség.
🔽 5.2 - Egyéni nyeremények
A zölden közlekedők között minden hétköznap 5 db MillióLépés pólót sorsolunk ki!
A frissülő nyerteslista: https://milliolepes.hu/polo-nyertesek/
✉️ Ha nyertél, kérjük írj az info@milliolepes.hu címre,
PÓLÓNYERTES tárggyal és add meg a pólóméretedet!
🔽 5.3 - Zöld pontok az iskoláknál
Az iskolák is gyűjtik a zöld pontokat.
Minden 2000 pont = 1 sorsjegy a nyereményjátékhoz.
Iskolai toplista: https://milliolepes.hu/zoldpont-toplista/
🍌 A sorsoláson 30 iskola nyerhet 250 000 Ft-ot, függetlenül korábbi nyereményektől.
🌿 Zöld péntek: minden pénteken aznapi zöld pontok duplázódnak!
🔽 5.4 - Ha nem látod a Zöld kihívást
Nyisd meg a SIKEREIM csempét, ott tudod visszakapcsolni!
A zöld kihívás csak hétköznap, naponta egyszer jelenik meg.
🔽 6.1 - Csatlakozás
Az app felső részén látható kék sávra kattintva megnyílik az iskolák listája.
❗ Ha nem látod a kék sávot: a főoldalon kattints a KIHÍVÁSOK csempére, és kapcsold be az iskolai kihívást.
A kiválasztott iskolára kattintva, egy előugró ablakban a CSATLAKOZOM gombbal lehet megerősíteni a csatlakozást.
A lépések másnaptól számolódnak az adott iskolához/osztályhoz, és két nap múlva jelennek meg a toplistákban.
🔽 6.2 - Iskolaváltás / több gyermekem van
A kihívás alatt bármikor válthatsz iskolát:
- Lépj ki az osztályból
- A képernyő bal alsó sarkában kattints az Iskolát váltok lehetőségre
A lépések attól a naptól számítódnak az új iskolához, amikor csatlakoztál
Lépések nem vihetők át az előző iskolából az újba
❓ Változtathatok-e iskolát menet közben?
IGEN! A váltás időpontjától az új iskolának gyűlnek a lépések, de a korábbi iskola eredményei nem vesznek el.
❓ Mi van, ha több gyermekem van?
A szabály ugyanaz: váltás esetén a korábbi lépések az előző iskolában maradnak, az új helyen újrakezdődik a számolás (osztályváltásnál is).
🔽 6.3 - Tagiskolák felvétele
Ha egy állami fenntartású intézmény tagiskolája önállóan szeretne részt venni a kihívásban:
Írjon az info@milliolepes.hu vagy milliolepes@trapilap.hu email címre
A levél tartalmazza:
- Az iskola hivatalos nevét
- Címét (vármegye, irányítószám, utca, házszám)
- OM számát
A kérést csak az iskola hivatalos képviselője (dolgozója) küldheti.
🔽 6.4 - Letölthető plakát, grafika
📄 Van-e letölthető anyag az iskolai kihívásról?
Igen! A főoldalon az Információk iskoláknak csempére kattintva elérhető.
🔽 6.5 - Toplista értelmezése
Zöld számok: ennyivel előrébb van az iskola az előző kihíváshoz képest.
Piros számok: ennyivel hátrébb van az iskola az őszi kihíváshoz képest.
🔽 7.1 - Csatlakozás osztályhoz, osztály létrehozása
Csatlakozhatsz egy meglévő osztályhoz, vagy létrehozhatsz sajátot.
Ez nem feltétele az iskolai kihívásban való részvételnek.
A lépések az osztályhoz csatlakozás időpontjától számolódnak, de másnaptól látszódnak (addig: N/A
).
Amikor belépsz, az osztályban nulla lépésről indulsz.
Ha aznap már nem nyitod meg az alkalmazást, másnap is nullát fogsz látni.
A rendszer naponta egyszer (éjszaka) frissíti az adatokat.
⏱️ A következő belépésedkor a belépésig megtett lépéseket tudja szinkronizálni – másnapra.
🔽 7.2 - Osztályadatok
Az osztályok listájánál látható:
az iskola hányadik Kék Körnél tart
az osztály hány százalékkal járul hozzá az iskola eredményéhez
Az osztály nevét és az osztályfőnök személyét csak az osztály létrehozója tudja megváltoztatni a bal alsó kis csavarra kattintva.
🔽 7.3 - Osztály elhagyása, osztályváltás
Az osztályban jobb alsó sarokban található a „Osztályom elhagyása” gomb.
Ha osztályfőnök vagy, előtte át kell adnod a szerepet, különben nem tudsz kilépni.
🔄 Osztályváltás
IGEN, lehet osztályt váltani.
A lépések addig a napig számolódnak az előző osztályhoz, amíg be vagy jelentkezve.
Ha kilépsz és ugyanoda visszalépsz, újra nulláról indulsz.
Ha az iskolából nem lépsz ki, az iskolai lépésszámlálás tovább folytatódik, de ha nem vagy osztályban, nem látod.
Az adatok szintén naponta egyszer (éjszaka) frissülnek.
🔽 7.4 - Osztály vagy csapat? MINDKETTŐ!
❓ Lehetek-e egyszerre osztály és csapat tagja is?
IGEN! Az osztály és a csapat független egymástól, egyik sem feltétele a játéknak.
🔽 8.1 - Csatlakozás vagy csapat létrehozása
Az app alsó részén látható fekete „CSAPATOM” négyzetre kattintva:
- Csatlakozhatsz meglévő csapathoz
- Létrehozhatsz új csapatot
Ez nem feltétele a játéknak, csak egy extra lehetőség.
A csapatok maximum 5 fősek.
A csapatok függetlenek az iskoláktól és osztályoktól.
🧑🤝🧑 Egy baráti társaság 5 különböző iskolából is alkothat egy csapatot.
❌ Csapatokat nem tudunk automatikusan osztállyá alakítani – a tagoknak külön kell csatlakozniuk egy osztályhoz.
Az adatok éjszaka frissülnek, a lépések másnaptól jelennek meg a csapatban (
N/A
addig)
🆕 Csapat létrehozása
A CSAPATOM gombra kattintva, adj meg egy tetszőleges csapatnevet.
Új tagokat:
- e-mailen vagy
- meghívókód megadásával tudsz hívni.
🤝 Csatlakozás meglévő csapathoz
A meghívó email vagy kód segítségével tudsz csatlakozni.
Egy csapatban legfeljebb 5 fő lehet.
🔽 8.2 - Lépések megjelenése a csapatban
Ha létrehozol egy csapatot, de aznap nem lépsz vissza az appba, akkor nincs mit szinkronizálni.
Következő belépéskor a korábbi nap beszinkronizálódik, és a következő napra meg is jelenik.
🔽8.4 - Csapat vagy osztály? MINDKETTŐ!
❓ Lehetek-e egyszerre osztály és csapat tagja is?
IGEN! Az osztály és a csapat független egymástól, egyik sem feltétele a játéknak.
🔽9.1 - Lépésszám-korlátok
Iskoláknál: napi maximum 20 000 lépés/fő írható jóvá
Csapatoknál, toplistáknál: napi maximum 70 000 lépés/fő
Az egyéni lépésszámaidat minden esetben teljes egészében látod – ezekre nincs korlát
❓ Miért?
Mert ez a játékszabály.
🔽9.2 - Mikor frissülnek az adatok?
A rendszer naponta egyszer, éjszaka frissíti az adatokat
A belépésig megtett lépések másnap jelennek meg az:
- osztályokban
- iskolákban
- csapatokban
- gyaloglóklubokban
- Kékkör statisztikákban
Aki nem lép be, annak az adatai sem frissülnek!
A belépés utáni másnap jelennek meg a belépésig megtett lépések.
🔽9.3 - Nem ugyanannyi a lépésszámom
Az osztályban a lépések csatlakozás másnapjától számolódnak
Max. 20 000 lépés/fő/nap számít bele az eredménybe
Osztályváltás után a lépésszám nulláról indul újra.
🔽9.4 - Hol vannak a mai lépésszámaim?
Ha elindítottad az alkalmazást, az addig megtett lépések a felhőben vannak
Másnapra a helyükre kerülnek
Aki nem indítja el az alkalmazást, annak nincs mit szinkronizálni.
🔽9.5 - Hiába megyünk, nem nő a Kékkörön a km-ek száma
Az osztályok, iskolák és a Kékkör frissítése naponta egyszer történik – éjszaka, csak azoknál, akik beléptek
Csatlakozás után mindenhol nulláról indul a számlálás
Az alkalmazás belépéskori lépéseit másnap jeleníti meg a csapatokban, iskolákban, osztályokban.
🔽10.1 - Mozgásformák választása
A mozgásformák listája szándékosan szűkített, hogy könnyebb legyen a felhasználóknak kezelni.
A jelenlegi opciók alapján mindenki megtalálja a legjobban hasonlító tevékenységet.
A mozgások lépésszámra való konvertálása nemzetközi szabvány szerint történik, nem mi találtuk ki. (Még ha néha mi sem értünk egyet vele.)
Részletes információk: bigteamchallenge.com
A kézi rögzítésnél csak a mozgással töltött időt írd be és ha szinkronizál a telefonod/okosórád, akkor csak a lépésszám-különbséget rögzítsd.
🔽10.2 - Miért lehet kézzel hozzáírni?
Nem mindenkinek van okosórája vagy okostelefonja.
A Huawei-Google vita miatt sok új Huawei telefonon nem elérhető a Google Fit/Health Connect
Ezért lehetőség van kézi rögzítésre, ahogy más sportalkalmazásokban is.
Az adatokat a rendszeres robotellenőrzés figyeli.
⚠️ Ha kézzel viszed fel a futást, vond le a lépésszámból a már mért futást, különben dupla lesz.
🔽10.3 - Tévesen rögzített mozgás törlése
Ha rossz mozgásformát adtál meg:
Keresd meg a bejegyzést
Kattints a jobb felső sarokban lévő „x” ikonra
Megjelenik egy kuka ikon, ezzel törölheted a hibás bejegyzést
🔽10.4 - Visszamenőleges rögzítés
IGEN, visszamenőleg a mai napra és a tegnapra lehet hozzáírni mozgást
A visszamenőleges rögzítés csak a regisztráció napjától számítva lehetséges
A mozgásformák ikonja között elsőként a két tappancs ikon látható – ezzel tudsz lépést hozzáadni
📌 Ennél korábbi napra nem lehet lépést hozzáadni – mi sem tudjuk megtenni!
A hét vasárnap éjfélkor zárul, addig tudsz minden lépést rögzíteni.
Nem rögzítünk mozgást senkinek, semmilyen körülmények között.
🔽10.5 - Telefonnal nem rendelkezők
Lehetőség van hozzáadott felhasználóként regisztrálni egy meglévő fiókhoz.
Ebben az esetben:
A szinkronizálást ki kell kapcsolni.
Az adatokat kézzel kell rögzíteni (aznapra vagy előző napra).
Egy profilhoz több (maximum 5) alfelhasználó is tartozhat.
⚠️ Fontos!
Ha egy alfelhasználó másik készüléken lép be, az előző eszközről automatikusan törlődik.
11. ELLENŐRZITEK a beírt adatokat? LENULLÁZÓDTAM! 🧩
Lenullázás esetén az info@milliolepes.hu e-mail címen várjuk a bármilyen más alkalmazásból származó képernyőképeket.
A 11.3-as pontban részletesen kitérünk erre.
🔽 11.1 - Ellenőrizzük
✅ IGEN, a lépésszámokat ellenőrizzük
A robot által végzett ellenőrzés folyamatosan zajlik.
Ha egy nap adatai életszerűtlenek, a robot a teljes hetet lenullázza, erről felugró ablakban kapsz értesítést. Az info@milliolepes.hu -n tudsz korrigálni, vagy a tevékenységet igazoló képernyőképekkel – bármilyen MÁSIK alkalmazásból -, vagy azzal, hogy rendberakod a fiókodat és törlöd a tévedésből beírt mozgásokat.
Közös/családi fiókokat nem tudunk elfogadni, 1 fiók = 1 ember. A toplisták is egyéniek. A hozzáadott felhasználói profil (1.6) a telefonnal nem rendelkező kiskorúak megoldása.
⚠️ Mi számít problémásnak?
-
Tévedésből beírt túl magas számok
-
Dupla rögzítés
❗ Mindenkivel előfordulhat ilyen – kérjük, hogy korrigáld a hibát!
Ismétlődő, nem életszerű lépésszámok esetén:1. figyelmeztetés + nullázás
2. figyelmeztetés + nullázás
3. alkalommal kizárás a játékból, illetve az iskolát is tájékoztathatjuk.
🔽 11.2 - Téves nullázás esetén mit tehetsz
Írj a milliolepes@trapilap.hu címre
Add meg:
- a regisztrált e-mail címedet
- egy képernyőfotót az aktivitásról:
- a telefonod egészség alkalmazásából vagy
- Garmin / Strava / egyéb sportalkalmazásból
❗ Csak akkor küldj emailt, ha valóban életszerű aktivitás mellett lettél lenullázva.
Nem kérjük az előzetes („túrázni megyek”) vagy „biztos-ami-biztos” képeket.
A napi e-mail terhelésünk így is nagyon magas.
🔽 11.3 - Kézi rögzítésnél figyelj
Kézi rögzítésnél mire figyelj?
Ha szinkronizál a telefonod és kézzel adsz meg egy tevékenységet, akkor a napi lépésszámból vond le a a tevékenység lépésszámát és csak a különbséget írd be!
Egy iskolába járó egy átlagos iskolai nap alatt 4-6000 lépést tesz meg az iskolában.
Egy maratonfutás lépésszáma 40 – 44 ezer lépés. Ha mindennap ennyit írsz be, akkor valami nem stimmel: élettel összeegyeztethetetlen.
Edzések kézi rögzítése: egy 2 órás edzésből csak a mozgással töltött időt rögzítsd!
Szinkronizált lépésszámok mellé beírt lépések esetében – nullázás esetén – várjuk a beírt lépések igazolását!
Kerti munka: egy napra maximum 240 perc kerti munkát lehet rögzíteni, és ennek oka, hogy a kerti munka nem minősül sporttevékenységnek, még akkor sem, ha fizikailag megterhelő.
A sportolás és a munkavégzés közötti különbség lényege, hogy előbbit szabadidős tevékenységként, tudatos testmozgásként végezzük – utóbbit viszont más célból (pl. munkavégzésként, kötelezettségből). Tudjuk, hogy egy-egy hosszú kertben töltött nap valóban kimerítő lehet, de az alkalmazás célja nem az összes napi aktivitás, hanem kifejezetten a sportmozgás követése.
Ha a napi 240 perc kerti munkán felül valóban sportolsz is (pl. sétálsz, futsz, kerékpározol stb.), természetesen azt külön be lehet rögzíteni.
Futás vagy kerékpározás esetén csak akkor fogadunk el adatokat, ha mellékelve van sportalkalmazásból származó képernyőfotó
✅ Tapasztalatunk szerint ezt a futó- és bringás közösség is támogatja
🔽 11.4 - Tévedésből rögzített adatok miatt nullázódtál
A 10.3 pont alapján rendezd a fiókodban az adatokat
Ezután írj az info@milliolepes.hu címre, hogy rendberaktad a lépéseidet.
🔽 11.5 - Felhasználói bejelentés
Egy osztály- vagy toplistában egy felhasználóra hosszan nyomva jelentést küldhetsz
A jelentés tartalmazza:
a bejelentett és a bejelentő fiókot
egy indoklást, amit kötelező megadni
❌ Az indokolatlan jelentéseket (vicc, bosszú, alaptalan gyanú)
3 napos nullázással „jutalmazzuk”
🔽 12.2 - Korábbi lépések
MI TÖRTÉNIK A KORÁBBI LÉPÉSEIMMEL?
A „Millió Lépés az Iskoládért” kihívás idejére a korábbi lépéseket kivettük a játékból, a kihívás végén visszaadjuk őket mindenkinek.
13. Hova csatlakozzak? 🧩
A Millió Lépés az iskoládért kihívásban részt vehetsz egyéni versenyzőként, úgy, hogy kiválasztasz egy iskolát, akit a lépéseiddel támogatsz. A kiválasztott iskolában beléphetsz egy osztályába is, az osztályok száma és létszáma nem limitált.
Ezenkívül a korábbiakhoz hasonló módon részt vehetsz a csapatversenyben is, ahol 5 fős csapatok versenyeznek egymással.
Az iskolák/osztályok játéka és a csapatjáték egymástól teljesen függetlenek, tehát egy öttagú csapatnál akár minden tag más iskolát is támogathat a lépéseivel.
Sem az iskolai osztályhoz csatlakozás, sem a csapathoz csatlakozás nem feltétele a játéknak.
Természetesen a Gyalogló Idősek Klubhálózata is részt vehet a játék minden elemében.
🔽 14.1 - Megszerezhető jelvények
Ha úgy érzed, hogy rendszeres ultrafutó, kerékpáros vagy teljesítménytúrázó vagy, lehetőséged van jelezni ezt számunkra:
📩 Írj az info@milliolepes.hu e-mail címre, és add meg:
A regisztrált e-mail címed
Egy vagy több képernyőfotót a teljesítményeidről
Ez származhat a telefonod egészségalkalmazásából
vagy sportalkalmazásból (pl. Garmin, Strava, stb.)
Az „udvariasnak lenni menő” jelvény nem kérhető, viszont megkapható…
🔽 14.2 - Futás / Terepfutás / Ultrafutás / Kerékpározás
🏃♂️ Terepfutás típusai (forrás: turistamagazin.hu)
1–20 km: rövidebb távú hegyi és terepfutó versenyek
30–50 km: közepes távú és közepes nehézségű versenyek
Sky running: nagy szintkülönbségű (1000–5000 m) és magaslati versenyek
Ultratrail: 50–200 km és akár 5000–13000 m szintkülönbség – a „legek” kategóriája
🔗 Mi is az a terepfutás? – turistamagazin.hu
🥇 Ultrafutás
Minden futóesemény, ami hosszabb, mint a maratoni 42,195 km – már ultrafutásnak számít
🚴♀️ Kerékpáros vagy?
Ha heti 20 km-nél többet tekersz rendszeresen, érdemes jelezned
👟 Futó vagy?
Ha heti 10 km-nél többet futsz rendszeresen, szintén jelezheted
15. Országos Gyalogló Idősek Klubhálózata 🧩
https://mosa.hu/gyaloglo-klubok/
Az applikációban a kihívások négyzetre kattintva érhető el, ahol a szürke gombot bekapcsolva átkerül a főoldalra is a kihívás.
HOGYAN TUD CSATLAKOZNI EGY KLUB A KIHÍVÁSHOZ?
https://mosa.hu/gyaloglo-klubok/
A klubvezető – vagy az általa kijelölt személy – gyaloglo@mosa.hu címre küldött levelével.
Ezután kap egy általános tájékoztatót és egy adatlapot. Az adatlap kitöltésével és aláírásával válik véglegessé a regisztráció.
Egy-egy klub felvételéhez szükséges egy aktív Millió Lépés applikációt használó KLUBVEZETŐ kijelölése, aki jóváhagyja az adott klubhoz jelentkezéseket.
HOGYAN TUDOK VALÓDI TAGJÁVÁ VÁLNI EGY KLUBNAK?
https://mosa.hu/gyaloglo-klubok/
A gyaloglo@mosa.hu címre küldött levéllel, ahol segítséget nyújtanak a környékbeli klubokkal történő kapcsolatfelvételhez.
Hogyan tudok a Millió Lépés applikációban a tagjává válni valamelyik Gyalogló Idősek Klubjának?
Ehhez az szükséges, hogy az adott gyaloglóklubnak VALÓDI tagja legyen.
A Millió Lépés applikációban kiválasztott Klub vezetője értesítést kap arról, hogy szeretne az applikációban csatlakozni, csak azoknak a jelentkezését tudja jóváhagyni, akik az adott klubnak valóban tagjai.
MIT TEGYEK, HA A GYALOGLÓKLUB, AKIHEZ TARTOZOM, NINCS A LISTÁBAN?
Jelezze a klubvezetőnek, hogy szeretné ha részt vennének a programban.
Amennyiben nem tudja, hogy ki a klub vezetője vagy nem ismeri az elérhetőségét, abban az esetben kérjen segítséget a gyaloglo@mosa.hu e-mail címen.
RÉSZT VEHETEK-E EGYSZERRE A GYALOGLÓ IDŐSEK MOZGALMÁBAN ÉS AZ ISKOLAI KIHÍVÁSBAN IS?
IGEN!
Valamint az öttagú csapatok játékának IS.
HOL VANNAK A LÉPÉSEIM?!
Az adatokat a rendszer naponta egyszer (éjszaka) frissíti, tehát másnapra jelennek meg a BELÉPÉSIG megtett lépések az osztályokban, klubokban és csapatokban is.
Ennek megfelelően:
ha hétfőn délben csatlakozol egy gyalogló klubhoz, akkor 0 lépésed van. Ha aznap már nem használod az alkalmazást, tehát nem nyitod meg újra, akkor ez a nulla lépés nulla lépés marad a következő belépésedig. A következő belépésednél beszinkronizálja az ADDIG megtett lépéseidet, amelyek másnapra fognak megjelenni a klubokban.
15. NYERTESEK 🧩
Minden hétköznap nyereményeket sorsolunk ki a 2025 tavaszi kihívásban, tehát 11 héten át van esélye mindenkinek a nyerésre.
A folyamatosan frissülő lista itt található:
https://milliolepes.hu/polo-nyertesek/
Amennyiben ott vagy a nyertesek között, segíts nekünk, és írj nekünk az info@milliolepes.hu e-mail címre PÓLÓNYERTES címmel, a pólóméreteddel!
16. Hibajelentés 🧩
Amennyiben úgy érzed, hogy hibát találtál az applikációban, abban az esetben küldj nekünk emailt az info@milliolepes.hu címre, mely tartalmazza a MillióLépésben regisztráld e-mail címedet, a hiba leírását és képernyőfotót a hibáról. Számunkra segítség, ha képernyőképet is mellékelsz az emailhez.
„Az osztályomban többeknél is” típusú hibajelzéssel nem tudunk mit kezdeni, tekintettel arra, hogy nem beazonosítható sem a hiba, sem a felhasználó.
A segítség oldalunkon megtalálható kérdések esetében nincs kapacitásunk ugyanezekre a kérdésekre e-mailen is válaszolni.
VIDEÓ SEGÉDLETEK
ANDROID ESZKÖZÖKRE
Telepítés, Regisztráció, Első bejelentkezés
IOS ESZKÖZÖKRE
Telepítés, Regisztráció, Első bejelentkezés
KÉPES SEGÉDLETEK
FACEBOOK CSATLAKOZÁS
Ha segítségre lenne szükséged és bár elolvastad a gyakori kérdéseket de nem találod a választ, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!
E-mail címünk: info@milliolepes.hu